Ağrılarınıza Dinlenme İle Değil, Hareketle SON VERİN!

Hastalar çoğunlukla sırt ve eklem ağrısı şikayetleriyle Kineziterapi Rehabilitasyon Merkezine gelirler. Ancak, hastalarda göründüğü gibi ağrılar kemiklerde ortaya çıkmaz. Ağrı kaslar, bağlar, tendonlarda olur. Kemikte beslenmesi kaslar sayesinde olur ve metabolizma yalnızca çalışan kaslarda görülür. Kaslar çalışmıyorsa, kemiklerde distrofik değişiklikler oluşur. Genellikle yaşla ilişkili bir fenomen olduğu kabul edilmektedir. Ama öyle değil!

Kaslar işe dahil olduktan sonra sorunlar ortadan kalkar. Bu nedenle Kineziterapi Yönteminde; kireçlenme, bel-boyun fıtığı, disk çıkıntısı, eklem ve sırt ağrısı sorunları dinlenme ile (genellikle tavsiye edildiği gibi) değil hareketle tedavi edilir.

Modern Çağ Hastalıklarına, Modern Kineziterapi Tedavi Yaklaşımı

Ağır hastalıklarla ilgili hasta ve doktor tek bir varlık olarak hareket etmelidir. Bu birliktelik mucizeler gerçekleştirme yeteneğine sahiptir. Bu ekip muhakkak kazanır.

Bel fıtığı, bel ağrısı, skolyoz, eklem hastalıkları, atrit, artroz, osteoporoz, baş ağrısı, kalp hastalıkları…

Bu “modern çağın hastalıkları” verdiği acılardan dolayı çok fazla insan ‘omurga ameliyatı ve çok sayıda ilaçlara’ teslim oluyor. Yerleşik yaşam tarzı ve hareket eksikliğinin norm haline gelmesiyle, YÜZYILIMIZ BU YAYGIN HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE O KADAR ACİZ MİDİR?
Bu sorunun cevabını KİNEZİTERAPİ FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON MERKEZİ'NDEN ALABİLİRSİNİZ.

Temelden Farklı Tedavi Yaklaşımı:
• Ağrı kesici ilaçları kullanmadan ağrının ortadan kaldırılması,
• Ameliyat olmadan hastalık sebebinin ortadan kaldırılması.

Üstelik tedavi sürecinde işlerinize devam edebiliyorsunuz.
Şahsen bir soru sormak isterseniz Uzman Doktorumuzla ön görüşmelerimiz ÜCRETSİZDİR.

RANDEVU VE UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN (0212) 541 62 62

Öğrencilerde Sık Görülen Omurga Deformitesini Önlemek İçin Omurga Taraması Yaptırdınız mı?

Ülkemizde ilkokul çocuklarında çeşitli sağlık taramaları yapılmakta, ama omurga sağlığı taraması ve buna bağlı olarak görülen postüral değişiklikleri belirten çalışmalar az sayıda bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul çocuklarında çanta taşıma şekli, bilgisayar kullanım sıklığı, postür bozukluklarını ve buna bağlı olarak gelişen ağrı şiddetini ve yerini belirlemektir.

Sonbaharın gelmesiyle çocukların omurgasına binen yük ciddi oranda artar.  Uzmanlara göre hareketsiz yaşam tarzı sadece yetişkinler için değil, çocuklar için de ciddi tehlike arz etmektedir. Bugün ortopedi uzmanlarının okul öğrencilerinde sıklıkla teşhis ettiği durum skolyozdur. İstatistik verilerine göre orta okul ve lise öğrencilerinin  %40 -70'inde ciddi bir tedavi gerektiren omurga deformitesine rastlanmaktadır.

Omurganın, yapısı itibariyle kendi kendini simetrik şekilde tutma özelliği yoktur. Bu görevi vücut kasları yerine getirir. Omurganın doğru pozisyonda durabilmesi için ciddi bir kas gücü gerekmektedir. Kasların gücü yetersiz kaldığında omurga eğrilmeye başlar (skolyoz belirtileri çoğunlukla yoğun büyümenin olduğu 6-8 yaş ve 10-12 yaş arasında oluşur). Bu bakımdan skolyoz başlı başına bir hastalık olmayıp kronik kas zayıflığı ve kas gelişim bozukluğu belirtisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Kronik kas zayıflığına yanlış duruş pozisyonu, tek elde çanta taşıma alışkanlığı, düztaban vs. etkenler de eklendiğinde omurga eğriliği gelişir. Tedaviye başlanmadığı, skolyozun ana sebebi ortadan kaldırılmadığı takdirde, çocuk düzgün oturması, düz durması konusunda sürekli uyarılsa dahi olumlu netice alınamaz..

Skolyoz, omurganın göğüs veya bel bölgelerinde görülebilen yana doğru eğriliğidir. Tek başına olabileceği gibi, kifoz ile beraberde görülebilir. Daha çok kız çocuklarında görülebilen hastalık, erkek çocuklara oranla % 10 daha fazladır. Türkiye’de 2.5 milyon skolyoz hastası mevcuttur.

skolyoz

Uzun süre ders masası başında oturmanın omurgada yol açtığı gerilim sonucu yürüyüş bozukluğu, ayrıca kalpte ve solunum organlarında çeşitli bozukluklar gelişebilir.
Omur kayması ve duruş bozukluğu gibi sorunlar altı ay boyunca bilgisayar başında zaman geçirmiş çocuklarda sıkça görülen bir durumdur. Buna bağlı olarak baş ağrısı olabilir, daha sık hastalanabilir, sindirim sorunları yaşanabilmektedir. Tüm bu şikayetlerin altındaki sebep iç organlara bası yapan omurga eğriliğidir. Bunun dışında safra gidişi bozuklukları ve buna bağlı olarak gelişen bağırsak sistemi ve mide hastalıkları baş gösterebilir. Aynı şekilde kürek kemiklerinin farklı seviyelerde yer almasına bağlı olarak akciğerler de etkilenebilir.

İç organların fonksiyon bozuklukları neticesinde kan akışında oluşan düzensizlik  ağrı ile birlikte seyreden çeşitli beyin sorunlarına yol açar. Omurga eğriliğinin sebep olduğu rahatsızlıkların listesi elbette yukarıda belirtilenlerle sınırlı değildir.

Göz, üst solunum yolu, alt solunum yolu, kalp damar sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistemi (şeker), böbrek üstü bezi, mesane, üreme sistemi (kısırlık riski) gibi iç organlara omurga rahatsızlıkları zarar vermektedir.

Oysa sırt kaslarının simetrik olarak güçlenmesine yönelik egzersizler yapılsa, omurganın kendiliğinden düzelmesi mümkün
Ebeveynler açısından esas amaç bu çocukta bu hastalığın gelişmesini önlemektir.

Önlem Alma Amaçlı Rehabilitasyon  -  Ergenlik Döneminde
Tedavi Amaçlı Rehabilitasyon  -  Hastalık Döneminde
Koruma Amaçlı Rehabilitasyon  - Tedavi Sonrası Döneminde

Sağlıklı Bir Omurga, İnsan Sağlığın Teminatıdır

Vertebra visseral refleksleri ile omurga durumunu iyeleştirirken ; kalp, akciğerler, bağırsaklar, karaciğer gibi iç organların durumu da iyileşiyor.

Omurganızda sıkıntısınız varsa hangi hastalığın sinyali olduğunu uzmanlara danışarak öğrenebilirsiniz.
Sağlıklı Kalın!

RANDEVU VE UZMAN GÖRÜŞÜ ALMAK İÇİN (0212) 541 62 62

Omurga ve Eklem Ağrılarına Dikkat!!

Unutmayın; omurga ve eklem ağrılarından dolayı ortaya çıkan hastalıklar sadece rahatsızlık meydana getirmez, aynı zamanda ömrü de kısaltabilir. Bu yüzden omurga ve eklem ağrılarını görmezden gelmeyin.

Omurga, vücudumuzun desteği ve temelidir. Hatta en zayıf ve tekrarlayan ağrıya dikkat etmek gereklidir. Çünkü bu ağrılar yeni başlayan bir hastalığın sinyali olabilir. Hastalığın başlangıçta ortadan kaldırılması daha kolaydır. Bunu her zaman hatırlayın ve tedaviyi geciktirmeyin.

Sağlıklı kalın!

Eklem ve Omurga Tedavilerinde Kineziterapi İle Fizik Tedavinin Önemi

Uluslararası hastalıklar sınıflamasına göre kas-iskelet destek ve hareket sisteminin tüm kronik hastalıkları, kas-iskelet sistemi grubuna aittir.

Kineziterapi fizik tedavi yöntemi  ile omurganın ve eklemlerin tedavisinde öncelikle kas dokusunun önemini vurguluyoruz.
Kaslar, eklemleri ve kemikleri besler. Aslında kaslar bunların damarlarıdır.

İlaca dayalı muhafazakâr tıp sistemi, buna belki de insan vücudunun en önemli bağ dokusuna ilgisiz kalmıştır. Uzun yıllara dayalı deneyimlerimiz, omurga ve eklem hastalıklarının yalnızca egzersizle iyileştirilebildiğini göstermektedir. Bir takım doğru, güvenli egzersizler sayesinde, bir taraftan omurga ve eklemlerden eksenel yük hafifliyor, diğer yandan omurga derin kaslarındaki mikrosirkülasyon düzeliyor,  ağrı ortadan kalkarak spazmlar ve şişkinlikler de yok oluyor. Böylece insana tam çalışma kapasitesi geri kazandırılıyor.

ücretsiz tanışma seansı